Care & Repair at Nordiska Museet

Date
Thursday, Aug 24,
Friday, Aug 25

Time
11:00 - 17:00

Stage
Nordiska Museet

Booking
No booking required


Rädda din garderob!

Electrolux, Houdini och Make it last bjuder in till Care & Repair och modeloppis

Vi måste alla bli bättre på att ta hand om vår garderob. Hela två tredjedelar av våra kläder slängs på grund av att de blivit slitna eller gått sönder. Onödigt, dyrt and dåligt för miljön. Med vårt Care & Repair-event under Stockholm Act vill vi på Electrolux inspirera till förändring.

På plats kommer Houdini ge dig möjlighet att få dina mest älskade plagg tvättade, torkade och lagade – samtidigt som de berättar om klädvårdens roll för din garderob och för miljön.

Make it last kommer kurera en modeloppis bestående av kläder från några av Sveriges främsta stylister och modeller, guida i hur man bygger upp en tidslöd garderob samt erbjuda en swopping där du kan byta ditt gamla plagg mot ett annat.

Invigningen sker på torsdagen den 24 augusti klockan 12.00. Då kommer Pauline Ström Gunnér från Swedish Fashion Council att tala, liksom representanter från Electrolux, Houdini och Make it last.

Om Houdini
Har du något plagg du aldrig kommer att glömma? Kanske är det en tröja du hade på dig när du träffade ditt livs kärlek eller ett par byxor du använda varje dag under en tågluff när du var 16. Kläder har en förmåga att vara bärare av minnen och erfarenheter och blir souvenirer från stunder på platser dit man ibland drömmer sig tillbaka till. Men för att plagg ska kunna fortsätta vara dina följeslagare genom vårt och torrt behöver de, precis som du, lite omtanke. Därför håller Houdini tillsammans med Electrolux och Make It Last en workshop i den ädla konsten att reparera och sy om. Töm lådan med gamla kläder och låt Houdinis design och produktutvecklingsteam guida dig i hur man ser till att hålla sin garderob i toppskick utan att köpa nytt!

————————————————————————-

 

Save your wardrobe!

Electrolux, Houdini and Make it last invite you to Care & Repair and a fashion flea market

We must all become better at taking care of our closet. Today, two-thirds of our clothes get thrown out because of damage due to the wrong type of care. Unnecessary, expensive and bad for the environment. With our Care & Repair event under the Stockholm Act, Electrolux wants to inspire a change.

In place, Houdini will give you the opportunity to have your most loved clothes washed, dried and cooked – while telling you about the wardrobe’s role for your closet and for the environment.

Make it last will cure a model coup consisting of clothes from some of Sweden’s leading stylists and models, guiding how to build a time-wardrobe and offer a swopping where you can swap your old clothes against another.

The opening ceremony will take place on Thursday, August 24 at 12.00. Then Pauline Ström Gunnér from the Swedish Fashion Council will speak, as well as representatives from Electrolux, Houdini and Make it last.

About Houdini
Houdini garments are made to last for years and years, but sometimes that little tear or scratch is inevitable. Good news is – clothes can, and should be repaired! All you need is some sewing gear and a little bit of know-how, which is exactly what Houdini will offer you during this remake session held together with Electrolux and Make It Last. With staff from our design and product development team, you will learn how to do repairs or even customize garments. Just like a bicycle, we promise you your favorite sweater will feel even more precious after you’ve given it a proper service. Look through your wardrobe and bring what needs fixing. See you there!

About Make it last
Make it last sheds light on sustainability initiatives and inspires smart,
conscious audiences to make greener, longer lasting choices – and to redefine
what the luxury of fashion is. We believe sustainability is the guide to growth,
both in regards to personal style and in a business sense.
With Make it last magazine as core, Make it last is also a creative agency. We
produce digital media content and offer media expertise to clients aiming for
progressive campaigns and visionary content that last over time.
We approach every project differently and work in small scale to produce
authentic content. We strengthen a global sisterhood by highlighting female
talent. We strive for progression and embrace change – with core values of
sustainability, diversity and equality ever-present. We cater to audiences who
value curated content and whose interests transcend the traditional fashion
system.

Join the Act today, and we can get started.

Contributing partners